Leta i den här bloggen

lördag 5 oktober 2013

Åter helg!

Helgen är här igen!
Jag försöker göra mitt bästa för att skilja på veckor och helgdagar. Mer måste-sysslor på veckorna och mindre på helgerna, Linus är oftast lite mer hemma på helgerna så mer familjemys, osv. Ibland känns det som om man inte hinner någonting (småbarnslivet) men ändå blir det läggdags för oss alla.

Igår var det ju kanelbullens dag, 4/10. Jag satte igång att baka så fort Tilma fått i sig frukosten, hon sov två timmar på förmiddagen så jag hann precis skära klart alla bullar så vaknade hon. Det var tajming!
Drygt 40st finns nu att finna i min frys, den ekade tomt på allt fikabröd då bakning inte varit prioriterat här hemma.


 Ja, kavel använder inte under baket.. Vid Tilmas dop tror jag min kavel blev skänkt till svenska kyrkan.. Så en soda-stream-flaska fick agera kavel, det blev både bra och goda bullar ändå!

Idag var vi faktiskt in på öppet hus på brandstationen. Brukar inte fara på sånt, men det kändes lite roligt att få spana in det nya stället. Superfint var det där. Konstigt vore ju annars då det är nybyggt :)
Jag och Tilma fortsatte eftermiddagen/kvällen i Nybyn och Linus åkte iväg på partaj. Han dyker väll upp lagom till morgonen gryr! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar