Leta i den här bloggen

onsdag 21 augusti 2013

Världens sämsta syster!

Tanken slog mig nu ikväll.. Den här tiden för 7 år sedan var det min tur att börja gymnasiet. Min ena syster satt för en timma sen i min soffa här hemma och försökte komma på alla möjliga sätt att slippa undan den första dagen på skolan efter det långa lovet. Nu är det hon som ska börja på gymnasiet! Ny klass, nya lärare, ny skola, nya bussförbindelser, allt är nytt. Förutom staden och kompisarna finns inom räckhåll. Det är där skillnaden ligger när jag började gymnasiet. Jag tog mitt pick och pack och FLYTTADE!!!!!! när jag började gymnasiet. Helt sjukt! Jag kände två personer på den nya skolan, 6 personer i hela staden. Allt var nytt! Den systern jag precis berättade om var då hon som grät floder och tyckte att jag var världens sämsta syster som inte kunde gå i skola hemma och bo hemma. Nu är det hennes tur! :) Tänka sig att JAG flyttade då. Och så bra det blev! En av de första jag träffade nere på ön (Sandö) var den person som jag har mest kontakt med än idag - finaste Lina! Och nu, sju år senare är vi båda mammalediga med våra småttingar. Helt fantastiskt vad livet kan leka :) Till er alla som våndas över skolstarten imorgon - ni är inte ensamma! Jag, som är lärare, hade varit minst lika pirrig att ta emot en ny klass, men jag får allt vänta ett år innan det kanske är dags. Men jag längtar :) det pirriga ikväll är vardag imorgon.. Ni klarar det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar