Leta i den här bloggen

onsdag 28 augusti 2013

Härdar!

Ända sen jag opererades har jag kämpat med min egna matproduktion till Tilma. De första dagarna efter pumpade jag som en tok för att få upp produktionen igen så jag skulle kunna amma som vanligt. När jag väl kom hem så testade jag flera gånger men endera somnade T ifrån i famnen eller så bråkade vi om att hon skulle äta och jag fick både lura med tutte och vatten eller tjurhålla. Jag fick även mata henne minst 10ggr/dygn. Detta gjorde att jag bestämde mig för att ge flaska till henne med utpumpad mat från mig med 50/50 ersättning, då hon så snabbt blev "mätt" och slutade äta mycket tidigare och ville ha mat tidigare än då hon fick extra mat. Nu har nästa "problem" kommit. Jag har hela tiden, under en månad först gett min mjölk och sen ersättning för att verkligen se att hon fått i sig allt, men nu har hon bara börjat tjöjas åt min mat. Det blev bråk med första flaskan varje måltid nu under ett par veckor medan andra flaskan bara smaskade hon i sig. Så nu har jag blandat några dagar och det går mycket bättre!! Frysen är fylld med massor av urpumpad mat till T så jag har haft tankar på att sluta helt med produktionen men tänkt vänta lite till. Sedan ca ett dygn tillbaka lite drygt har det kommit väldigt lite vid vissa tillfällen (pumpar fyra ggr/dygn) även fast det känts överfullt. Så igår bestämde jag mig för att sluta. T gillar det ändå inte så hon får lite av mig och allt mer ersättning samt att jag kanske får sova på nätterna nu när hon sover så bra. Vaknar ofta i panik och känner att jag måste upp och pumpa vilket gör att man är vaken minst en timme extra på natten. Jag ringde bm-mottagningen igår för att höra lite om de tabletter man kan få för att sina produktionen men hon gav mig inte mycket info mer än att jag skulle ringa spec mödra då det var läkarordination på dom, men hon som hade hand om detta var på kurs och skulle återkomma under morgondagen. Har läst ikväll om dom och det verkar inte vara supertrevliga biverkningar så jag tänker försöka testa själv och se hur det går. Efter första dygnet säger jag bara AJ!!!! Men det blir nog lättare.. Förhoppningsvis! Trägen vinner ju! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar