Leta i den här bloggen

måndag 5 augusti 2013

Sjukhus

I lördags fick jag åka hem, så skönt det var att komma hem tänkte jag. Inte direkt smärtfritt om man säger så. Försökte mig på att vila flera gånger hemma, men med ett starkt tryck under revbenen fick jag panik och fruktansvärt ont. Linus fick lov att hjälpa mig upp flera gånger. Det gjorde ju inte överdrivet ont i såren efter op utan det var just under revbenen. Ringde 1177 för att höra om man kunde göra något åt den koldioxiden som sprutades in i magen och som kunde ligga kvar ett par dagar då jag antog att det var det som spökade. Efter 20min telefonkö och jag fortfarande stod som nummer fyra på tur gav jag upp. Ringde mamma som pratade med akuten direkt och som också beställde ambulans. Jag kunde varken stå, gå, ligga eller sitta så jag såg det nästan omöjligt att vi skulle ta oss in på egen hand med en supertrött Tilma. Så stora snackisen på byn är väl när ambulansen kom och hämtade mig nu ;) för hos grannen mitt emot var det minsann kalas - grattis Linda! :) Väl inne fick jag komma upp på avdelningen direkt. Morfin fick jag i massor men blev aldrig smärtfri förrän igår eftermiddag då jag till och med somnade i en timma. Nu har jag fått sova rätt så bra, kanske så bra att jag får åka hem idag? Idag blir mitt lilla hjärta tre månader gammal, stor tjej som fått vara med om stor förändring på väldigt få dagar hon med. Men det fixade hon superbra med hjälp av sin pappa <3

1 kommentar: