Leta i den här bloggen

måndag 10 februari 2014

Trött

Funderade på varför jag va så trött redan vid 20.
Kanske för att jag inte ens har vilat fem minuter idag.
Tilma ville upp 4.45 imorse, efter 30 min gav hon sig och sov till 6.45, tack säger jag!
Vi var hos min farmor igår och åt mat mm, så på hemvägen somnade hon så gott och vi tänkte ha hon vaken ett tag här hemma sen men hon bara gnällde och grina åt allt så det var bara pyjamas och välling för att sen somna på två sekunder. Trött var hon. Så hade förberett mig på en tidig morgon men den blev normal son tur var.

Idag har vi varit på stor&liten, tagit en timmes promenad i snömodd, halka, småregn och snålblåst. Tränat har jag, nytt pass!! Sett på OS, tvättat två maskiner, lagat mat till Tilma och till oss. Kycklinggryta! Jag fick mer än godkänt av Tilma tror jag. Hon gapade långt innan jag hade hunnit lasta en ny sked och blev ledsen då hela portionen var slut (nej jag svälter inte henne!).
Duschat hann vi med också ikväll, hon bara lyser så fort jag visar att hon ska få duscha, skrattar och är glad hela tiden. Så mysigt!

Både hon och jag har varit trött hela eftermiddagen och kvällen, håller tummarna för att natten blir lugn.
Går mellan möbler och drar i allt, så duktig!

Ute-bus

Dricka ur glas ska man göra 

Pappa-Tilma-mys

Hörselkåpor gjorde att fm.vilan blev 2 timmar när traktorer och snöslungor härjade i helgen

Rulla i snön

OS!! 

OS har börjat och Tvn går varm, så kul!! 
Bilen gick sönder i helgen med, rök och luktade illa, AC-n blev domen. Tråkigt men behövligt att få den fixad, den står hos Hellströms bil nu och har det bra. Vi har ändå ingen tid att ta oss nånstans nu när det är OS ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar