Leta i den här bloggen

onsdag 26 februari 2014

Nabby

Tilma har fått för sig att det ska ätas på småtimmarna. Säkert en tillväxtperiod. Men tar jag upp henne och gör välling blir hon pigg, så lättast går det om Linus också är hemma så hon kan vara kvar i mörkret. Imorse ville hon så gärna ha välling vid fyra. Linus hade åkt och jag försökte länge att få henne och somna om, det gick!! Tog lång tid, men tillslut så somnade vi båda till 6.10. Skönt!

Nu är lilltösa ute och sover (vägar sova inne) och vi testar en ny babyvakt.
Nabby heter den. Den kopplas till telefonen/surfplattan (Android och iPhone/Ipad) via en app och bluetooth.
Det som krånglar lite just nu är att om mamma ringer (hon har alltid sin bluetooth på) och hon har kopplat ihop sin telefon också mot den, så tappar jag anslutningen. Även fast hon är flera mil bort.. Måste kolla över detta!
Annars funkar den bra.
7 kr kostar extratjänsterna totalt. Sömnmätare (tar tid på hur länge den varit igång/barnet sovit), Temperaturvisare (hur kallt/varmt det är där den ligger och lyssna nu (man kan välja att lyssna en stund i viss tidsintervall tex 15 sek, 1 min, 15 min och tills den stängs av). Det är bra högtalare. Men larmar bara vid kraftigare ljud. Takdropp och fågelsång hör jag när jag väljer lyssna nu. Barnskrik mm gör att det larmar.
Pratar jag i telefonen så larmar den över det genom att vibrera och ljuda som "samtal väntar".. Man hör inte vad som larmar utan att den larmar.
Bra sak men jag är inte helt övertygad än..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar