Leta i den här bloggen

torsdag 9 januari 2014

Torsdag

Tilma startade dagen strax efter 05 imorse. Det gick verkligen inte att få henne att somna om.. 05.45 klev vi upp.
Vi åt en lång frukost, Tilma lekte med sina leksaker 45 min själv nedan jag sorterade urvuxna kläder. Två vakuumpåsar blev det. En för nyfödd 44-56 och vagn/vagga-sängkläder. Och en med 62-68. Vi har ju kläder för trillingar ifall det skulle behövas.. Men så blir det när man ärver, får och köper :) jag vill ju inte sortera bort till försäljning så mycket heller då man inte vet ifall det bli några fler barn i framtiden. Så de får allt ligga däri ett tag framöver.

När jag nästan var klar kom en krypande tjej och la huvudet på min fot. Hon hade hunnit bli trött. Innan 9 somnade hon i vagnen, jag styrde bara ut henne utan promenad. Jag gick in och tog en bulle. Fick sån ångest att bullen (kanelbulle, så ni inte tror jag är på smällen) som nu låg i min mage gjorde mig så illamående. Träningskläderna åkte snabbt på och ett rejält Olga-pass höll mig sysselsatt i en timme. Så skönt när det var gjort!! Vi åt sen lunch innan vi åkte till stan och röjde runt på rean. Detta blev vårt fynd idag..


En pyjamas (från Tilmas mormor)
Body, byxor, tights, krypsockar (ej rea) och halksockar. Passade på att köpa lite större storlekar nu så hon har lite att växa i framöver. Polarn och pyret hade fyllt på sin rea, så fina fynd blev det :) 

Äntligen har minusgraderna och lite fjunig snö kommit!! Mitten på januari är det och riktigt höstrusk. Fyy!! Nu hoppas vi på vinter.

Bäst att sova, 9.30 ska vi va på bvc i Bredbyn. Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar