Leta i den här bloggen

tisdag 14 januari 2014

Gräsis

Igår var det en riktig lat-mans-dag. Vi gjorde bara måsten, tvätt osv. Men ingen träning och inget städ. Efter att Tilma hade sovit sina tre timmar på förmiddagen så packade vi oss in oss i bilen och åkte till mamma och pappa där vi ägnade
 hela eftermiddagen och kvällen. Vi hade ju ändå inget att passa då Linus jobbar borta hela veckan.


Tilma har börjat dra sig och ställa sig upp mot allt!! Igår hittade jag henne liggandes uppe på en kartong, nu går det undan. Puh!!

Idag har jag gjort ett Olga-pass, Tilma har sovit ute i -25grader (var varm då hon kom in), tvättmaskin och pannan har gått varma. 

Jag fick en fråga om hur jag klär Tilma och vad jag har i vagnen när hon sover ute så länge när det är så pass kallt. 
Lager 1: Ullbody eller ulltröja och ullbyxor tex. Polarn&pyret, Pierre Robert eller Lindberg samt tunna ullsockar (lindex).
Lager 2: Ulloverall från Polarn&pyret
Lager 3: Tunn fleecetröja med dragkedja (ej vindfleece) från Polarn&pyret
På händerna: Dubbelstickade ullvantar från Polarn&pyret, tog även ett par tjocka ullsockar ovanpå vantarna idag då det var jättekallt. Samt att fleecetröjan gick över händerna. 
På fötterna hade hon ett par skinntossor med ullfoder från Lindberg. 
I vagnen har jag ett lammskinn och en voksi classic och fotsacken. 
Jag la en fleecefilt i huvudändan så glipan mellan sittdelen och sufletten blev tätad och tillsist la jag en av Linus vinterjackor utanpå sufletten, tänkte att det kanske isolerar värmen i vagnen lite mer, eventuellt. Det gjorde ingen skada iallafall. 
Det är mycket att tänka på, men hon sover så gott ute och länge. Och är både varm och torr då hon kommer in. Det finns ju inget dåligt väder, bara dåliga kläder.. ;)


Linus jobbar borta hela veckan så vi roar oss själva några dagar till. Funderar på om vi ska ta och hitta på något imorgon, men får se vad vi vaknar på för humör :) 
På torsdag ska jag få åka och jobba några timmar på mitt gamla jobb, det ska bli så roligt att träffa alla, och komma iväg en sväng. Tilma ska vara hos mormor och morfar medans, det blir superbra!!


Nu ska jag göra natta och tror att jag tar och plockar med mig lillfia till våran säng så jag får snusa bebis tills jag somnar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar