Leta i den här bloggen

lördag 2 november 2013

Lördag

Började dagen 4.30 med fröken liten, jippi!! Vi busade, hon åt, jag sneglade på senaste avsnittet av arga snickaren medan Tilma raceade gåstol och jag plockade saker (nyhetsmorgon börjar ju så sent på lördagar!!) och vi somnade om 6.30.
Promenad, hälsa på Linus morfar och sen var det dags för mig att noppa ögonbryn, raka benen (tänk om någon skulle få syn på skogen under jeansen liksom), duscha, sminka, fixa hår och klä om för tjejkväll!
Men först åkte jag på minnesgudstjänst där farfars namn lästes upp, ett sista avsked men en stunds glädjande minnen. Då det är över ett år sen han dog så bestämde jag mig för att jag skulle tänka på alla glada, härliga, roliga och knasiga stunder vi fick tillsammans när jag satt där. Så jag sneglade länge åt hans ljus (trea från höger) och log. Underbara farfar! Vilken tur vi hade som fick vara med i just din familj. Hela bänkraden fyllde vi, och då var inte ens alla där, stor familj är vi, så härligt! :)
Efter det styrde jag mot tjejkvällen. Jag tog bilen då jag inte kände för några starkvaror och tröttheten slog på redan vid 19. 22 gav jag upp, gäsp!! Men så roligt vi har haft. Spelat spel, surrat, skrattat, skålat och ätit. Och allt detta med 12 stycken andra fantastiska 2013-mammor :) energispridare! Jag ska strax krypa till sängs. Barn och sambo sover redan, skönt! Godnatt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar