Leta i den här bloggen

torsdag 28 november 2013

Adventsstök

Det börjar att dra ihop sig, advent!! På söndag ska första ljuset tändas.
Jag är en julälskare, det är ju sååå mysigt, massor med lampor och ljus, mörkt ute, kallare i luften. December har alltid varit en mysig månad för mig och jag tror det har att göra med att man umgås så mycket. Man bakar tillsammans, man tittar på luciafiranden, man fikar. Man lägger energi på varandra, det tisslas och tasslas om julklappar, underbart!!

Idag kom mamma, min räddare i nöden, och hjälpte till med stöket här hemma och barnpassning. Toppen!
Nu är bla alla fönster putsade, insida, utsida och emellan. Hatar gammfönster, så bökiga att rengöra.. Men nu är det gjort :)

Vardagsrummet

Köksbordet, självklart en farmor-duk och en höstblomma. Den ska fixas i helgen!

Tilma fick nya gardiner till sitt rum, så söta! Fastnade för dom direkt när jag var in på Bjästaboden i tisdags.

Tack för hjälpen mamma!!
Till middag kom även pappa upp, mysigt :) Mamma snodde ihop pesto och lime-kyckling, mums!!

Hann med ett Olga-program ikväll, yes! Så välbehövligt. Det tog i musklerna, ingen konditionsövning, bara styrka och massor med svettdroppar. Skönt!

Renbäddat och nyduschad, jag kommer sova som en stock..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar