Leta i den här bloggen

måndag 19 januari 2015

Rik!

Ja, definitivt inte på min usla "föräldrarpeng" men på kärlek!
Tilma sov gladeligen hos sin mormor och morfar torsdag-lördag. Det är underbart att höra att hon känner sig trygg och vill vara där. Det hade gått hur bra som helst och redan dagen efter pratade hon om att åka dit igen.
Så natten till söndagen va hon lite orolig. Vi delade tillsist säng vi tre. Ja, Ellen kom över till oss vid matdags också, annars ligger hon i spjälsängen som står kloss mot min sängsida. Hela familjen sovandes tillsammans, med en mysmorgon där alla vaknade pigga och glada. Det bästa!!

Ikväll innan T skulle sova så busades det. Skötbordet har alltid varit en plats för gemenskap med barnet som ligger där för mig. Vi gör olika ramsor, räknar, sjunger, men framförallt - busar.
Vid kvällsförberedelsen, dvs blöjbyte, tvättning, pyjamas osv, så kom jag åt Tilmas haka. Så pass mycket att det kittlades. Sådär lagom mycket att man bara bubblar av skratt och ville busa mera. Tillsist var Tilma så skrattig och trött att hon bad om att få en kram av mig istället. Mys!!
Sen när T hade somnat tog jag och E oss en lång dusch. Hon tycker det är så härligt, ja jag likaså. Tillslut somnade hon i min famn i soffan framför idrottsgalan efter en lång mysstund vaken.
Linus kom sen hem och pussade på oss. Underbart! Min hjärtan! ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar