Leta i den här bloggen

torsdag 8 januari 2015

Nöjd trots allt..

Sömn tycks vara överskattat. Eller ja, som Ellen ser det så sover man när storasyster är vaken. Typ! Gäller även på natten. Men har man tur (skicklighet enligt E) så kanske man även kan väcka syrran på natten med rejäla gallskrik - bara för att - så man själv kan somna om. Nåväl. Nu har E knappt sovit något sen kl.14, jag har badat, busat, matat, rapat och gjort magmassage under kvällen. Så nu borde hon sova några timmar, tycker jag. Trots att det är natt!!

Ellen sov 9.45-14 idag och Tilma 11.45-14.30. Trots lite sömn under många dagar så gick jag utifrån mina egna prioriteringar och satte mig inte för att vila något under den tiden.
1. Träning, styrkepass ca 45 min
2. Förbereda middag, kalops och potatis
3. Ta reda på tvätt - vika, plocka in i garderober, hänga, plocka i och ur maskin osv.
4. Dammsuga
5. Plocka ur och i diskmaskinen

Började kolla mailen sen. Skulle svara på ett, då vaknade Ellen. Det gjorde absolut inget. Jag var nöjd att hinna med så mycket. Hann även glutta på tour de ski mellan varven. Underbart!

En dag att vara stolt över helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar