Leta i den här bloggen

fredag 9 januari 2015

Mamma fitness

Nytt år, nya utmaningar.
2013: gravid, förlossning, operation.
2014: gravid, förlossning
2015: träning!

Jag blir som ett vrak när jag inte hinner med det jag vill. Stressad och less.
Jag vill hinna med att träna så jag ska orka med att bära barnen, lyfta vagn och barn i och ur bil UTAN att få ont i ryggen osv.
Jag tränar efter boken Träning för nyblivna mammor av Olga Rönnberg. Superbra bok där övningar och träningsupplägg finns med. Just nu är jag på steg 1, period 2.

Jag har även köpt tjänsten Mamma fitness med pt-online. Så nu i dagarna ska det bli ordning på både kost och träning. Underbart!
Mitt mål är att gå ner 8.5 kg, bygga muskler, stärka kroppen, må bra och framförallt orka mera.
Ska bli så roligt!!

Sen jag fick Ellen har jag gått ner 10.5 kg, men det finns mer att ta av.
Man måste skicka in kort. Både i profil och framifrån i sin sida på pt-online.
Smickrande var det då rakt inte att se sig själv på bild i bara underkläder. Visst, jag har nyligen fött två barn, men ändå. Nu ska jag ge järnet med detta och se vilka resultat jag kan göra med min kropp, det ska bli spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar