Leta i den här bloggen

tisdag 16 december 2014

Nytt och irriterande!

Det märks att det snart går mot några fler lediga dagar tillsammans. Jag blir lätt hemma-less och hittapå-beroende såhär års. Is överallt ute idag, så vi kunde inte ens gå ut mer än att sova ner barnen. Jag ser ogärna Tilma halka på isen och slå bakhuvudet.. Hjälm kommer tomten med!
Grått och trist också. Nej, imorgon blir det nog att åka till stan med barnen. Ryggen lär hata mig, men själen lär tacka. Kanske min omgivning också om jag blir lite gladare.

Nytt här hemma är att Tilma har lärt sig vad hon heter. "Pimma" säger hon till allt hon gör nu. "Pimma stol", "Pimma mössa" osv. Ellens nya upptäckt är händerna. Hon kan titta på dom länge och vara superkoncentretad. Tänk vad lite dom små vet om världen!

Något mer irriterande är när det visas en röd triangel på instrumentpaneln i bilen och det står "stäng av motorn".. Japp tänkte jag, här står jag mitt i skogen i mörkret med två små barn. Nej, jag åkte hem ändå faktiskt.. Det gick bra! Nu handlade det inte om något jättefarligt just då, men det hade ju kunnat gå dåligt om man var längre ifrån.





 Ny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar