Leta i den här bloggen

fredag 12 december 2014

Fredag igen!!

Dålig uppdatering här, ja det betyder nog full fart i livet!
Så gott som alla julklappar är redan klara och vi är pigga och friska igen efter all förkylning.
Det borde inte ha varit så stressigt. Ha ju knappt gjort något. Nåväl!
I måndags var vi hos fotograf Sander Taats för att knäppa kort på både mig, Linus och barnen, men även jag och mina syskon tillsammans. Så nu går vi in spänningen och väntans tider nu när man vill ha resultat..
Tilma busade som vanligt och satt/stog inte stilla många sekunder. Hon gjorde det bra ändå med tänder som kliade, en varm studio osv.

Bvc-koll på Ellen igår och Tilmas utslag. Utslagen har inte svarat på kortisonsalvan vi har smörjt med. Så nu är vi åter på smörjning med mjukgörande igen. Jag hoppas det lägger sig snart. Det är tur hon inte påverkas av det!
Ellen då? Jo, en bebis med full fart löd domen. Och så är det! 56 cm lång och 4.8 kilo. Min lill-plutta växer och mår gott.

Ikväll vankas trevligheter med Linus jobb, det ser vi fram emot. Tilma ska få vara i Nybyn - och som hon längtar!! "Tima sääl momoj, foffa, Ela, Hanna. Myyysh!"

Igår fick jag även ihop dopinbjudningarna samt nyfödd-tackkort. Skönt att hinna få dom innan jul iallafall!

Lucia imorgon, men på många skolor redan idag. Det är en av de mysigaste dagarna på året tycker jag. Ljus, glädje och fin sång! Jag längtar tillbaka till att jobba just såna dagar faktiskt.

Nä, jag tar och slumrar en stund till innan barnen vaknar, frukost ska intas och vi ska hälsa på min farmor. ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar