Leta i den här bloggen

tisdag 16 december 2014

En dag på stan!

Ja ni. Jag gjorde det!
In med barn, vagn, fullpackad skötväska osv i bilen och drog till stan.
Hann bli lunchtid då vi kom in, perfekt då Linus var i farten att luncha också.
Sen in på stan, men först byte av två blöjor i bagaget i p-garaget.
Hittade mamma hos sömmerskan och passade på att köpa band till Ellens dopklänning.
Tilma somnade efter ett tag och Ellen vaknade. Trappen mellan Clas Ohlson och Nordic Wellness blev lösning för amning/blöjbyte. Lungt för sovande Tilma och stor nog att sitta i utan att vara i vägen.
Michaela kom och gjorde oss sällskap innan vi åkte hemåt. Tur det!

..ni som säger att mammor alltid är på stan, tar en latte, surrar och har trevligt. Jag är inte en av dom! Vi lunchade på Nordemans, köpte inget ätbart på stan, inte ens en flaska vatten.. Jag hann inte gå på toa ens. Visst prioritering. Men jag är då inte nån latte-morsa som vissa tror att jag är då jag "ränn på stan stup i ett".

Julklapparna är klara, likaså födelsedagspresenten till mannen i mitt liv.

Nåväl, här har ni ett axplock av dagen. Vi hade det trevligt men det tog också hela dagen!









Amning i bil, blöjbyten i kylan, kiss i både åkpåse och bilstol, lite skrik och grin. Tilma gullhjärtat bjöd på massage när vi kom hem. Underbart! Nu ska vi bara mysa hemma imorgon.
Mamma bjöd på middag idag och Linus kommer hem från en Stockholmssväng imorgon.
Godnatt från oss!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar