Leta i den här bloggen

fredag 5 juli 2013

Torsdag

Att kunna röra på sig har för mig alltid varit en självklarhet, oftast i form av jogging. Styrketräning ha inte varit det roligaste alternativet, förutom när jag tränade på 1life medan jag pluggade, då var det fantastiskt roligt när man kände att man blev starkare. Nu då Tilma kom köpte jag Olgas bok -Träning för nyblivna mammor. Den har inspirerat mig väldigt mycket! Och fått mig att inse hur viktig styrketräningen är för att hitta tillbaka till löpningen igen. Så nu har jag bestämt mig för att försöka hålla hennes upplägg. Så nu blir det barnvagnspromenader på tid och med pulstänkande, och därefter styrketräning. Är det någon som har ett tips på en bra promenadsträcks-app för android som kan mäta sträcka och tid?

Snart är det även dop för lilla T. Förberedelserna är i full gång och med hjälp från familjerna som fått olika uppgifter så kommer allt bli toppenbra!
Dopprästen kom på besök på kvällssidan så ceremonin planerades. Jag berättar mer om allt efter dopdagen.

Förutom ett träningspass i regnet och snåblåsten, lek, bus och prästbesök, så kom äntligen Tilmas långväga faster hem. Dessutom med presenter, tack så jättemycket! Så det blev en liten stunds familjeträff på kvällen med innan det var dags för ett bad för T och sen läggdags.
Vi såg Hawaii 5-0 en stund innan John Blund kallade.

3 kommentarer:

  1. Halloj Linn. Jag har en app son heter walkmeter i min iphone, vet ju inte om den finns till android, ialla fall i den finns allt du behöver, mäter sträcka och jämför samma sträcka du lägger in innan du startar och kan se förbättringar :0) för varje gång. Hoppas ni har det bra.

    SvaraRadera
  2. Jag använder Run Keeper... jättebra!! Längd och tid. Jag gillar den appen iaff.

    Kul att du har börjat blogga!!

    SvaraRadera
  3. Tack för tipsen, ska testa dom apparna! Och kul att ni följer vår vardag här hemma :) man glömmer fort vad man gör om dagarna, så jag tycker det är riktigt skoj att börja med blogg nu!

    SvaraRadera