Leta i den här bloggen

onsdag 31 juli 2013

Semesteronsdag

Idag var jag och T hemma själva några timmar medan Linus var ute på ärenden. Jag tänkte att det var dags att börja baka inför min födelsedag, så jag tog Tilma i vagnen ut på en promenad som gick via affären för att inhandla lite bakgrejer. Hon somnade gott på vägen hem och slog upp ögonen precis när jag smält sockret och sirapen till snickerskakan. Så med henne skrikandes i vagnen och en smet som kokade och brände fast blev det en väldigt torr och misslyckad kaka tillslut. Använde mig även av ett annat recept (tänkte att lite variation kunde inte skada) vilket gjorde att den absolut inte blev som jag ville ha den. Sen var det dags att städa.. Tänkte att om dammsugaren gick så kanske T skulle somna. Men icke. Tyst och intresserad hängde hon på ena armen medan jag körde slalom mellan alla miljontals saker med snabeldraken med den andra armen. Gick ännu en promenad med henne för att köpa saker tills vi skulle få middagsbesök. Hon somnade på affären och sov hela vägen hem. Ända tills jag precis fått i köttfärsen till tacosen i pannan. Det blev stekning med ena armen och bärande med den andra. Middagsgästerna, familjen Nilsson från Överå, kom. Vi åt, fikade, surrade och vaggade. Hon slumrade bara till en stund. Nu har vi varit ute på promenad igen. 10min sömn, nu vaken. Kan det totalt ha blivit 30min idag? En tremånadersbebis bör sova mer än så. Men det är tur att hon charmar bra iallafall, så man inte bara blir tokig ;) Jag har fått min armträningsdos för idag iallafall! Ikväll har hon myst i sin One-piece som hon fått av sin gammelfarmor. Den var supermysig! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar