Leta i den här bloggen

söndag 28 juni 2015

Hälsa på!

Jag är skitdålig på att hälsa på folk.
Dels för att jag kanske inte känner mig tillhörig hos vissa, dels för att min ork inte vill vara med mig.
Precis.
Där klämmer skon mest.

Om jag ska åka iväg tar det minst en halv dag, kanske en hel (arbetsdag).
Två barn, olika sovtider, frukost, lunch och middag, matstol, skötväska med ombyten, blöjor osv. Kläder efter väder.
Det är en hel process. Ibland vaknar jag på morgonen och känner - wow! Idag har jag fått sova bra, idag orkar jag göra något. Och vips är allt ihoppackat till efter frukosten. Andra dagar, när saker är planerade går det tyngre. Huvudvärken och det dåliga humöret brukar tränga sig på väldigt snabbt och dagen blir fruktansvärt jobbig.

Så vet ni vad? Det är bra nog enklare att komma hit, samtidigt som att jag vissa dagar mår bäst att åka iväg.
Vi är hemma måndag-fredag resten av sommaren. Alltid finns det lunch, fika eller bara lite kaffe. Sällskap har vi gott om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar