Leta i den här bloggen

söndag 17 maj 2015

Amning, egen tid och nya xc90

Här om veckan tog jag ett första steg mot någon som helst egen tid. Jag vet. Alla tjatar om det. Hemskt ord. Jag tycker inte om det egentligen.
Ellen har ju varit mamma-tokig och velat ammats dygnet runt. Nu har hon dock börjat äta mer vanlig mat allt eftersom, men hennes mage har krånglat under tiden så amningen har varit hennes trygga mat-zon. Tills hon mötte majsvällingen.
Hon har inte velat amma speciellt mycket på sistone och på en vecka har nu produktionen sinat och jag ammar inte längre. 6.5 månaders amning är över, trots att det både var mysigt, behändigt och smärtfritt så känns det en aning befriande.

Jag passade på att följa med mamma på förhandsvisningen av nya Volvo xc90 i stan på bilbolaget en helt vanlig onsdag. Linus roddade hemma med barnen utan större besvär och jag oroade mig, faktiskt inte, en sekund. Så jädra skönt att bara få "vara jag" för några timmar.
Goda snittar, en läcker bil, bra information och en provkörning gjorde kvällen väldigt intressant. Om några år kanske vi är ägare till en?!
Det som imponerad mest var den gigantiska bilen som var så fantastiskt smidig. Det var ingen bock att flytta. Underbar bil!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar